středa 4. května 2016

Proč studovat na střední škole v USA? - esej

quoteHello!



Už dříve jsem se zmiňovala o soutěži, kterou pořádala moje agentura. Podmínka byla pouze napsat esej na téma Proč studovat v USA a mohli jste vyhrát 50% slevu na celý studijní program. Já....nevyhrála :DDD! Ale nevadí, hlavní je se zúčastnit! :) Každopádně, dala jsem si vše dohromady a tak trochu jsem si uvědomila, proč tam opravdu chci, pro ty, které to zajímá, rozklikněte si článek a hurá do mé eseje! ;)




Pamatuji si, jak jsem poprvé vycestovala na týden do Velké Británie a navštívila se svojí základní školou univerzitní městečko Cambridge. Byla jsem celým tím studentským životem tak okouzlena, že jsem měla už v pouhých 13 letech chuť opustit Českou republiku a vycestovat za studiem do zahraničí. Pozorovala jsem mladé vysokoškoláky válející se na orosené anglické trávě a toužila být mezi nimi. Když jsme si s kamarádkami obcházely jednu z univerzitních budov, narazili jsme na dva vysokoškoláky, kteří se s námi snažili mile anglicky dorozumět. Když padla otázka, odkud vlastně jsme, jeden ze studentů po naší odpovědi začal ihned česky. Byla jsem fascinována jeho odvahou a perfektní angličtinou, které během studia dosáhl, že jsem se utvrdila o mém nynějším největším snu, kterého se držím už přes tři roky. A to studia v zahraničí.
Proč studovat v zahraničí? Na tuto otázku jsem musela už mnohokrát odpovědět a vždy jsem všem řekla, že si ohromně zlepším jazyk, zažiju si naprosto jiný školní systém, přístup obyvatel, získám nové přátelé snad na celý život, poznám naprosto odlišnou kulturu, zjistím jaký pohled na ČR je v zahraničí a každá cesta se pro mě stane nezapomenutelným cestovatelským poznáním, které tak miluji.
Jaký je ale hlavní důvod mého vysněného studia v zahraničí? Proč jsem si vybrala střední školu v USA?
Celý život se držím ve své „Komfortní zóně“, snažím se vyhnout veškerým problémům, kterými by si měl projít každý a úspěšně vše skryji za rodiče či kamarády. Často si v tomto ohledu přijdu méně dospělá, než má o tři roky mladší sestřička, která většinu běžných problémů zvládá lépe a hranice své zóny bourá o něco rychleji a úspěšněji. A já se všemu jen vyhýbám, při tom moc dobře vím, že to co nedokážu překonat teď, se mi vrátí a bude to horší a horší. USA je pro mě perfektní příležitost jak nenávratně uniknout ze svého stereotypního pohodlí a odkázat se pouze na sebe. Možná si řeknete, že Anglie by měla opravdu stejný účinek, ale pro mě je to stále Evropa, každý stát se zde liší jen v drobnostech. Ale USA? V očích Evropana naprosto jiný svět a potvrdil mi to snad každý exchange student, který v Americe byl či právě je.

Získat odvahu, sebevědomí, vyspět a přestat se vázat na své okolí. Objevit, co vlastně od sebe a od života chci. Poznat naprosto odlišný svět a poznat samu sebe. Mým snem bylo vždy cestovat a objevovat celý svět a cítím, že čím dál zajdu, čím více překročím své vlastní hranice, čím více se dozvím o něčem/někom cizím, zapojím se do jiného způsobu životního stylu a přemýšlení, dokážu postupně odhalit, kým jsem a kým bych snad na tomto světě měla být JÁ. A kdy jindy bychom si měli toto všechno prožít než během největšího osobního vývoje na střední škole?!

-Eva

7 komentářů:

  1. Moc krásná esej! :) Měla si to vyhrát. :)
    Mám to celkem podobně. I když nejsem zrovna ten tip, který se třeba bojí opustit svojí komfortní zónu, vyhýbá se problémům a tak. Já jdu do všeho tak nějak po hlavě, většinu věcí musím mít hned teď. Vlastně tak to bylo i s usa. Nejdřív jsem chtěla jet po střední škole na rok někam pryč. Pak jsem se dozvěděla o tomhle a hledala všelijaké způsoby toho, jak bysme obešli s rodinou tu cenu za to všechno. No ta možnost (stipendium) nevyšlo. Ovšem díky mým skvělým rodičům do usa i jedu... holt za tu obrovskou cenu. Ale shodli jsme se na tom, že to bude (snad) ten nejlepší rok mého života. A že to nebude žádná jednoduchá jednorázová záležitost, která vlastně "vyprší" jak přijedu. Doufám, že z ročního pobytu v usa budu čerpat až do konce života. Že se osamostatním, najdu kousek sami sebe a poznám úplně jiný život, než tady u nás v čechách, Evropě. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Ale asi byla slečně lepší :)
      Já si myslím, že za tu gigantickou cenu to opravdu bude neskutečně obohacující. A i kdyby se ti tam nelíbilo (což se snad nestane) dalo by ti to hrozně moc! :)

      Vymazat
  2. tú šablonu poznam, len na mojom blogu nemala som tak pekne poukladné články tak som ju zrušila :( no podme k tebe, je to uplne super hned idem dat odber pretoze budem sledovat tvoje clanky fotky, prajem ti vela stastia v tej Amerike mojim snom je sa raz dostat s rodinkou do Kanady,
    podporujem tvoj nový život , zdokonalis sa v jazyku ziskas novych kamosov nove kontakty je to velky krok za velkou mlakou, s rodinkou mozes byt v kontakte cez skype už su vela moznosti,
    GOOD LUCK :)


    http://teenmumy.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem s tou šablonou velmi spokojená, přemýšlím, že ji dám i na druhý blog. :) To je mi líto, že neseděla :/
      Moc děkuji, štěstí budu opravdu potřebovat. Nikdy jsem netušila, že se blog chytne i mezi běžnými čtenáři a ne jen exchange studenty :) A držím palce, aby vám vyšla ta Kanada! :))

      Vymazat
  3. Úžasný text, který otevřel oči i mně. Já tedy nejsem zrovna neprůbojný člověk, ale stejně spoléhám na tu podporu okolí. Nevadí mi sice být mezi cizími lidmi, ale být mezi cizími lidmi, kterým rozumím každé třetí slovo? Fíha... To bych minimálně pár týdnů musela rozdýchávat :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Jsem na sebe upřímně zvědavá! :D :)

      Vymazat

Eva K. in USA

Eva K. in USA

Stránky